zondag 9 mei 2010

Na de antwerp 10 miles

De antwerp 10 miles zijn al even achter de rug. De spieren zijn al terug bekomen, vrij snel eigenlijk, maar de knieën nog niet helemaal. Dus ben ik terug overgeschakeld op het fietsen.
De (race)fiets terug van stal gehaald, de banden opgepompt en er terug tegenaan.
Vlot gaat het nog niet. Een uurtje op de weg tegen een gemiddelde van 24 per uur is nog niet echt het tempo dat ik vroeger had. Maar de spieren houden het vol en ik kan een uur blijven rijden zonder dat de knieën klagen tijdens het rijden. Achteraf wel, en dat is spijtig.
Maar we houden vol. Van niets naar 16 km lopen is me ook gelukt, van net iets meer naar 2 uur fietsen tegen 30 moet me ook lukken.
De fiets. Geen baanmodel maar een veldrijders model (cyclocross) met de bijhorende uitrusting. Iets zwaarder en iets hoger dan een echt baan fiets. Iets kleinere versnellingen (12-25 achteraan en 36-48 vooraan). De cross banden zijn vervangen geweest door gewone banden (geen tubes). Uitrusting van Shimano. Een Zannata van een paar jaar oud, maar nog in goede staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten