zondag 14 februari 2010

Pensioenen, en onze politici

Tussenstand: Haal Frank Vandenbroucke uit zijn isoleercel

Ik ben het beu aan het worden. Al meer dan 20 jaar betaal ik belastingen en rsz. Waarom? Omdat die later mijn pensioen gaan betalen. Maar jaar na jaar hoor en zie ik politici (zowel vlaamse als waalse) dat geld opsoeperen aan god weet wat en loopt de pensioenkas leeg. Ik ben het beu. En iedere keer komt er wel een of andere ... zeggen dat het wel meevalt. Tot het niet meer mee valt. En wie mag er dan weer in de buidel tasten? Juist.
Ik stel voor dat jullie allemaal gratis deze crisis oplossen. m.a.w. geen loon, bonussen, zitpenningen ... meer tot de staats-, pensioen en andere kassen aangevuld zijn.
Jullie moeten niet afkomen dat het de schuld is van de anderen. De anderen dat zijn jullie zelf namelijk.
Waren het niet de walen, dan waren het wel de Brusselaars, die uit een van de Vlaanderen, de stad of het platteland of zij met een grijs of een groen kostuum, enz...

Heren politici, er is steeds minder om me tegen te houden en jullie voor de rechter te dagen voor wanbeheer, verspilling ... Helaas ben ik niet juridisch genoeg onderlegd (misschien goed voor jullie).

Of kort gezegd. Ik ben het beu.

ps Heren politici uit rechtse of linkse hoek, voor jullie geld hetzelfde.